torsdag 2 december 2010

December

Det är julstämning i mitt hus, de få timmarna jag är vaken och hemma...
Har alltid gillat julen med allt vad det innebär. Blir barnsligt lycklig när jag får plocka fram ljusen och tomtarna. När jag får hänga upp gardinerna och tända granen. Lyckan är oändlig.
Massor, massor av glögg hör oxå december till, har redan lyckas tömma tre flaskor och tänkte mig nog ett par till innan julafton.

På tal om julafton kommer jag vakna hemma, i mitt egna hus, för första gången på 13 år. Det är stort... Känns riktigt trevligt faktiskt.

På lördag är det luciafest med kyrkan, liten ska vara lucia och sjunga vackert. Den 14 är det sen skolan och luciatåg och fika där. Tyvärr missar vi scouternas firande men kanske klarar oss på två detta året...

"Jag vill ha mer jul, ge mig, mer jul, tusen stjärnor som glimmar, glitter så långt man ser."

Inga kommentarer: