tisdag 24 augusti 2010

Tiden går fort när man...

Ibland undrar jag om någon dragit upp mitt liv lite för hårt... Så där lite för mycket så att det går för fort... Hinner inte med allt jag vill (prioriterat kanske fel), men på något sätt så sover, äter, lämnar, jobbar, äter, jobbar, hämtar, jobbar, äter, tv, nattning, sova och så börjar det om... När får jag trycka på stopp-knappen?

Dottern har börjat första klass, fyller sju om dryga månaden. Det gör mig .... hmmm ... gammal! Och tja, åldern känns ibland, men inte så att jag tycker den är jobbig, blir mest fundersam över vad jag har gjort och inte gjort. Vad jag borde ha gjort och inte gjort. Har stolt sagt att jag aldrig ångrat någonting, borde kanske bara gjort lite mer... Står fortfarande fast vid detta men kan inte låta bli att undra...

Hösten börjar komma och med den mörkret, regnet och mystid. Ser fram mot härliga färger på träden och massor av ljus innomhus. Men, och det är ett stort MEN. Jag är inte klar med alla-ska-bara-utomhus-listan än. Och nu när det mest regnar hela tiden vet jag inte hur det ska bli klart heller. Pappa är underbar. Snickrar massor och det kommer bli kanonfint när det är klart. Men det ska målas, huset ska målas, sen borde någon med stor grävskopa göra något allvarligt ingrepp på min gräsmatta... Fast som någon vis person i min närhet sa: "du har gjort mer på ditt hus på ett år än vad andra gör på tio, så låt det ta lite tid..." Om jag tänker så kan det nog vänta till nästa sommar.......

Ska nog ta med mig dotter och katter i sängen och ligga och lyssna på nattensljud, kanske sova en stund och se hur morgondagen tar sig.....

Inga kommentarer: