onsdag 20 januari 2010

Åsa...

Åsa (Badanka) Har blivit någon vars projekt jag följer, läser och begrundar...
Vecka 2:s ord rörde mig djupt...

"Det var i lågstadiet som jag personligen stötte på mobbning första gången, när jag blev ett "offer" för kamraterna på fritis. Jag hade problem med bokstaven S, läspade och barnen skrattade bakom min rygg. Ett tag var jag ledsen, brydde mig om vad det sade. Men så en dag sade en fröken till mig -Åsa, om du tänker att personen är den snällaste du mött, att personen inte vill dig något illa men att den antagligen mår mycket sämre än du. Då brukar det vara lättare att förhålla sig till saker som inte är sant och saker som folk gör utan att det själva vet varför."

Kolla in hennes blogg, du oxå...

Lyssna till ditt hjärta och tänk snälla tankar, det finns inga onda människor.
Folk gör inte allt för att jävlas med dig.
-du är den snällaste jag mött."

Inga kommentarer: