torsdag 16 juli 2009

Firade födelsedagsbarn igår...

Åkte hem till M igår för att fira en ung 32åring.
Var SÅ kul att ses igen, det blir så sällan nu mera...

Men en trevlig eftermiddag/kväll fick jag och hann uppdatera mig på vad som har hänt i livet...

skickade morgonpoesi till vännen
(ber om ursäkt för nödrimmen, men den är komponerad klocka sex på morgonen)

klockan är tidigt, men har redan ringt för andra gången...
kanske möjligen för att stämma in i hyllningssången...

en kär vän fyller de trettiotvå...
och jag hoppas att åldern får henne gått må.
att bli äldre är en gåva...
och en sak ska du veta och vill jag dig lova...
bättre och lyckligare du blir för varje år.
visst, de räknas, men vad är väl egentligen år som går?
du kommer aldrig känna dig äldre än vad du gör dig till..
för gammal, det blir du bara om du själv tillåter och vill...
ett stort grattis till de trettiotvå!
tänk så mycket mer du uppleva ska få...
ta vara på tiden och njut av var sekund på jorden.
lyssna och kom ihåg några av orden:
livet är som bäst när man erfarenhet fått...
och det, det får man bara av åren som gått...
grattis min älskade vän!
jag kommer över och tar en fika sen...

Inga kommentarer: